VOIP-bellen vanuit de browser met Xelion

Met Xelion softphone is het mogelijk om te bellen vanuit de browser. Nummercatch is een handige tool, maar helaas werkt deze niet in alle gevallen en is deze erg zwaar qua systeemeisen. Maar al gebruik je nummercatch alleen om te bellen vanuit de broswer is er gelukkig een goed alternatief, in de vorm van een browser plugin die van alle telefoonnummers een callto: of een tel: link maakt. De enige voorwaarde is wel dat je Firefox als browser gebruikt. Nadat je Firefox hebt geïnstalleerd dien je deze plugin genaamd Telify te installeren, na een korte herstart van je browser kun […]

Lees meer

Xelion VOIP – instellen Call Pickup Groepen.

In Xelion is het ook mogelijk om Call Pickup Groepen in te stellen. Wat zijn Call Pickup groepen? Een Call Pickup Group is een groep waar toestellen in geplaatst worden die gesprekken van elkaar kunnen overpakken. Dit overpakken kunnen ze doen door een vooraf ingestelde code in te voeren. Dit is vaak een code die begint met een *.   Voorbeeld: Jij zit op de afdeling ‘Receptie’ en er komt een telefoongesprek binnen op een toestel waar niemand zit en komt dus niet op jouw toestel binnen. Normaal zou je dan naar het betreffende toestel moeten lopen en dan het […]

Lees meer

Xelion VOIP – Eerste installatie Xelion Softphone (Windows)

Hoe kun je Xelion voor Windows installeren? Eerste installatie Xelion Softphone Met de Xelion Softphone is het o.a. mogelijk om gesprekken op te zetten, je eigen telefoonaansluiting te beheren, voicemailberichten terug te luisteren of aansluitingen door te schakelen. Door de onderstaande stappen uit te voeren is het mogelijk om de Xelion Softphone te installeren: •Ga naar <URL telefooncentrale>* •Klik op ‘Start Telefoon’. *<URL telefooncentrale> is hierbij de naam van uw telefooncentrale.   Nadat de Xelion Softphone is gedownload komt er een scherm naar voren waarin accountgegevens ingevoerd kunnen worden. Voer hier de gegevens in die jij gekregen hebt.   Let […]

Lees meer

Xelion VOIP – Gesprek terugluisteren en bewaren

Hoe kun je met Xelion een gesprek terug luisteren en bewaren? Gesprek terugluisteren Binnen Xelion is het mogelijk om een gesprek terug te luisteren. Om dit te doen volg je de onderstaande stappen: Ga binnen de Xelion Softphone naar ‘Communicatie’. Selecteer een oproep welke je terug wilt luisteren. Kies voor ‘Beluister opname’ om de opname te beluisteren.   Gesprek downloaden Binnen Xelion is het mogelijk om een gesprek op te nemen. Om dit te doen volg je de onderstaande stappen: Ga binnen de Xelion Softphone naar ‘Communicatie’. Selecteer een oproep welke je wilt bewaren. Kies voor ‘Bewaar opname’ om de […]

Lees meer

Xelion VOIP – Doorschakeling instellen

Hoe stel ik een doorschakeling in met Xelion softphone? In de Xelion Softphone is het mogelijk om een doorschakeling in te stellen op een aansluiting die jij kunt beheren. Om een doorschakeling te maken ga je linksonder naar het ‘Sleuteltje’. Door hier op te klikken kom je in het ‘Gebruikersinstellingen’-menu. Wanneer je in het ‘Gebruikersinstellingen’ menu zit klik je op ‘Aansluitingen’ en klik je op de desbetreffende aansluiting waarop een doorschakeling actief dient te zijn.   Wanneer je op de aansluiting ga je naar ‘Gebruikersinstellingen’ en vink je ‘Doorschakelen’ aan en voer je in het veld achter ‘gesprekken gaan direct […]

Lees meer

Xelion VOIP – functies telefooncentrale

Welke functies heeft de Xelion telefooncentrale Xelion  6 is de sterk vernieuwde versie van Xelion’s telefonie- en com- municatieoplossing voor het mkb. Xelion 6 voorziet in de verschuiving naar plaats-, apparaat- en tijdonafhankelijke werken. Hiermee krijgen organisaties meer grip op het zakelijk gespreksverkeer. Met verrassende functionaliteit en makkelijke bediening biedt Xelion 6 gebruikers een oplossing waarmee ze hun zakelijke communicatietool altijd bij de hand hebben, waar en met welk apparaat ze ook werken.   Xelion 6 functies De Xelion softphone kan worden gebruikt voor de volgende zaken: Bellen en gebeld worden via je computer, bureautelefoon, of smartphone Chat en SMS […]

Lees meer

Xelion 6 – systeemvereisten VOIP-client

Software Om Xelion 6 te gebruiken moet je de applicatie downloaden naar je PC of smartphone. Xelion 6 kan worden gedownload naar je PC met behulp van de links aangeleverd door je systeembeheerder. Zodra je Xelion 6 geïnstalleerd hebt, vind je een snelkoppeling op je bureaublad waarmee je kunt inlog- gen met de gegevens die je systeembeheerder heeft aangeleverd. Als je van plan bent Xelion 6 op je mobiele telefoon te gebruiken kun je de mobiele app downloaden voor zowel Android als iOS via respectieve- lijk de Google play store of iTunes. Meer informatie over de app en de links, […]

Lees meer

Waarom zou ik de Xelion app gebruiken?

Door de Xelion app op je smartphone te installeren heb je altijd verbinding met de Xelion VOIP centrale. Je integreert de mobiel met Xelion en beschikt daarmee over onder andere presence, zakelijk adresboek, gespreksopname en in/uitgaand bellen via één vast nummer.   Zie ook: Vast-mobiel integratie zonder zorgen met elke provider Nog beter bereikbaar met nieuwe versie Xelion VOIP Kennisbank Xelion: Xelion – Gesprek terugluisteren en bewaren Xelion – Eerste installatie Xelion Softphone (Windows) Xelion 6 – systeemvereisten VOIP-client Xelion VOIP – functies telefooncentrale Xelion VOIP – Doorschakeling instellen Xelion – instellen Call Pickup Groepen

Lees meer

Wat kan ik meer dan andere apps met de Xelion app?

Voordelen Xelion app voor VOIP en vast mobiel integratie. Met de Xelion app heb je toegan tot het zakelijk adressenboek en zie je of je collega’s beschikbaar zijn. Via de verkorte kiesfuncie kun je collega’s en relaties uit het adresboek direct bellen. Ook chatten of SMS is mogelijk.   Maar de meest krachtige functie is dat je mobiel altijd communiceert via de Xelion centrale. Als je uitbelt wordt automatisch je zakelijke telefoonnummer meegegeven (ook onderweg). Als je een inkomend gesprek ontvangt op je zakelijke nummer zie je direct wie er belt en wordt het gesprek automatisch opgeslagen als je dat […]

Lees meer

Onze nieuwsbrief ontvangen?

Het laatste IT-nieuws en scherpe acties in je mailbox.